ZPĚT

REPORTÁŽ

HIT 149

28.11.2018 19:00

První závod seriálu HIT 2018/2019 připadl na konec měsíce října a do holešovské haly přilákal sedm desítek závodníků z celé České Republiky i Slovenska. Všichni přihlášení mohli „rozbít“ své RC tábořiště již ve večerních pátečních hodinách a v sobotu ráno už jen vystoupat na tribunu pro piloty a začít trénovat.

V nové sezoně se toho příliš nezměnilo. Snad jen snížená minimální hmotnost v technických specifikacích kopírovala lokální i zahraniční seriály a usadila se na hodnotě 1320 g. Samozřejmostí zůstal černý ETS koberec s rovnoměrnou přilnavostí během celého dne, žluté reflexní značení i projekce aktuálních výsledků.

Ranní tréninky byly opět řízeny časomírou tak, aby se na trati potkávaly jen srovnatelné modely a závodníci se střídali v pravidelných intervalech.

Kategorie Stock na své listině startujících opět nesla nejvyšší počet jmen. Konkrétně 25 lidí se zapsalo do motoricky omezené 4WD kategorie. Velkou popularitu si získávají Formule. Čtrnáctka přihlášených je taky hezké číslo. Kategorie otevřených monopostů přilákala i Igora Vlahoviče, který po dobu závodu zpracovával online reportáž, zatímco na dráze proháněl F103ku od Tamiye.

Formule: Lukáš Hoch se na HITu prezentoval v tom nejlepším světle již loni a jeho rychlost se rozhodně nevytratila. Spíše naopak. TQ z kvalifikací bylo samozřejmostí a tři vítězství ve finálových jízdách s pohodlným náskokem na druhého Svetlina Douhlevského na sebe nenechaly dlouho čekat. Ani Svetlin se nemusel příliš strachovat o svou pozici. Láďa Holásek, který doplnil trojku nejlepších, se musel potýkat s ataky Libora Holuba a Honzy Matrose, kteří skončili na čtvrté, respektive páté pozici.

FreeStock: Kategorie pro začínající piloty anebo naopak zkušené matadory, kteří po letech oprášili svůj speciál a chtějí se jen tak odpočinkově svézt, nabídla zajímavou podívanou. Rozdíly ve startovním poli způsobily nespočet kontaktů mezi jezdci a postavily proti sobě auta různorodých specifikací. To vše zabalené v zábavné atmosféře, protože výsledek opravdu nejdůležitější nebyl. Ale … stejně by bylo fér jej napsat. Zvítězil Tomáš Lysák před Svaťou Hájkem a Romanem Štalmachem.

LeMans: Rychlé speciály s poháněnou zadní nápravou a širokými mechovkami. Dost gripu na projetí zatáčky vysokou rychlostí. Autentický vzhled a těsné souboje. Tentokrát se rozhodlo až v poslední jízdě. Honza Matros v kvalifikacích předvedl to nejlepší, co v něm bylo a vyhoupl se na TQ. Roman Krejčí startoval hned za ním a rozhodně se nechtěl spokojit s dosavadním vývojem. První finálovou jízdu vyhrál Roman, ale druhou si pro sebe urval Honza. Rozhodnout musela poslední jízda a v ní poslední kolo. Roman prolétl smyčkou dříve než Honza a celkové vítězství bylo jeho. Na třetím místě dojel Daniel Urban. Jirka Vaněk dokončil na celkové čtvrté pozici a Libor Holub dojel pátý.

Truck: Radko Černohous junior si stejně jako loni pohlídal vítězství v kategorii trucků. V každé jízdě soupeřům nadělil téměř celé kolo, a to včetně druhého Milana Pešky. Ten za sebou udržel dalšího dravého juniora Daniela Honse.

Stock: Karel Kratochvíl s Alešem Pelikánem. Snad nestárnoucí dvojice, která se na RC tratích potkává již pěknou řádku let. Tento interní souboj tentokrát vyhrál Karel, a to znamenalo i celkové vítězství v kategorii. Aleš Pelikán si zajistil druhou příčku. Matěj Bábovský se blýskl v poslední jízdě a díky tomu si zajistil celkové třetí místo před Radko Černohousem juniorem. Na pátém místě dojel matador Ivo Gombík, který vyměnil pomalejší Stock za přemotorovaný Modified.

Modified: Matěj Šulc si připsal vítězství bez ztráty kytičky. Ani Kuba Šimurda nebyl schopen tohoto mladého talentovaného jezdce potrápit, a musel se tak spokojit s druhou příčkou. Karel Kratochvíl opět dokazoval svou rychlost a třetí místo si určitě zasloužil. Michal Vítámvás také předvedl vyrovnanou jízdu a celkově dojel jako čtvrtý před Zdendou Benešem na místě pátém.

GALERIE & FACEBOOK

DALŠÍ REPORTÁŽE

MASTERS.CZ